
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
Çocuk Haftası Etkinlik Programı
-----------------------------------------------------------------------------------------------
20 Nisan 2021 SALI (1. Gün)
Açış Konuşması
Açış Konuşması: Prof. Dr. Ahmet KUTLUHAN (Pamukkale Üniversitesi Rektörü)
Saat: 20.30 Katılımcılar: Tüm Katılımcı ve Eğitmenler
Program Tanıtımı: Doç. Dr. Fatma TAŞKIN EKİCİ (Merkez Müdürü)
Çocuk Üniversitesi Nedir? (Programın Tanıtılması) Katılımcı: Tüm Katılımcı ve Eğitmenler
-----------------------------------------------------------------------------------------------
1. Gün Etkinlikleri (20 Nisan 2021 Salı)
Meraklı Minikler Şenliği Keşfediyor (No: OO-01)
Dr. Öğr. Üye. Esin TURAN GÜLLAÇ- Y.L. Öğr. Mukaddes MERPEZ
20 Nisan 2021 Saat: 17.30 (45 Dakika) Katılımcı: Okul Öncesi Öğrenciler (5 Yaş)
Bu etkinlikte, beş yaş grubu çocukların kuklalar ve çeşitli materyaller yardımıyla 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nın önemi kavratılarak sanal tur yoluyla Anitkabir ziyareti yapılacaktır. Ardından psikomotor becerilerini de destekleyerek müzik ve dans yoluyla eğlenceli bir çocuk bayramı geçirmelerini sağlamak amaçlanmıştır.
Patlamayan Balon (No: FB-01)
Doç. Dr. Fatma TAŞKIN EKİCİ
20 Nisan 2021 Saat: 21.00 (60 Dakika) Katılımcı: 3. ve 4. Sınıflar
Etkinliğimizin amacı maddenin tanecikli yapısı, farklı ortam özellikleri, ağırlık merkezi gibi konuları eğlence katarak çocuklarımıza kavratmak...
Dilimin Ucundaki Keşifler (No: ED-01)
Öğr. Gör. Havva ERGÜR
20 Nisan 2021 Saat: 21.00 (60 Dakika) Katılımcı: 5.-6. ve 7. sınıflar
Bu etkinliğin amacı, çocukların dilsel becerilerinin gelişmesine yönelik, Türkçemizin zenginliklerini keşfetmeleri ve farkındalık kazanmaları için onları küçük keşif yolculuklarına çıkarmaktır. Tekerleme söyleme çalışmasıyla dilin eğlenceli yanı ortaya çıkarılır, bir yandan da ve seslerin doğru ve hızlı söyleme becerisi kazandırılmaya çalışılır.
Dil oyunlarıyla (adam asmaca ve kelime türetme, bilmece) kelimeleri buldurmayı isterken, onları düşündüren, kelime haznelerini zenginleştiren ve dil becerilerini harekete geçiren birer etkinlik yapılmış olacaktır. Son çalışma yaratıcı yazma uygulaması şiir tamamlamayla da yaratıcılıkları ortaya çıkacak ve bu çalışmayla ilk edebi ürün oluşturma keşfinde bulunmuş olacaklardır.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
2. Gün Etkinlikleri (21 Nisan 2021 Çarşamba)
Meraklı Minikler Doğadaki Sesleri Keşfediyor (No: OO-02)
Dr. Öğr. Üye. Esin TURAN GÜLLAÇ - Y.L. Öğr. Mukaddes MERPEZ
21 Nisan 2021 Çarşamba Saat: 17.30 (45 Dakika) Katılımcı: Okul Öncesi Öğrenciler (5 Yaş)
Bu etkinlikte beş yaş grubu çocukların, doğadaki farklı sesleri keşfetmeleri, yorumlamaları ve farklı materyallere ait sesler hakkında tahmin yürütmeleri beklenmektedir. Bunların yanı sıra bardaklar kullanılarak gerçekleştirilecek deney ile sesin inceligi ve kalınlığına ilişkin konuşulacaktır. Bu yolla sesin özellikleri konusunda farkındalık geliştirmek amaçlanmaktadır.
Biri Ve Birlikteliği Keşfetmek (No: SB-01)
Ar. Gör. Dr. Kudret AYKIRI - Y.L. Öğr. Buket UZAL
21 Nisan 2021 Çarşamba Saat: 20.30 (60 Dakika) Katılımcı: 3. ve 4. Sınıflar
Amacımız biri (birey) ve birlikteliği (toplum) temele alarak “ben” ve “biz” olma süreçlerini birlikte keşfetmek. Her çocuk benzersizdir ve keşfetmek için özgür bırakıldığı kadar birey olacaktır ve toplumu inşa edecektir. Süreci her yaş grubu için temel amacımızın odağında bir tutarak yaş gruplarımız özelinde hazırladık. Bizler “Biri ve Birlikteliği” birlikte keşfetmek için çok heyecanlıyız!
Tohum Topu Yapıyoruz (No: FB-02)
Sorumlu: Ar. Gör. Merve EKER
21 Nisan 2021 Çarşamba Saat: 20.30 (60 Dakika) Katılımcı: 5.-6. ve 7. sınıflar
Bitkilerin içinde yaşamın saklı olduğu ilk hali; Tohum. Biz de sizlerle bu etkinlikte farklı tohumları bir araya getirip onları yeni yaşam alanlarına kavuşturacağız. Amerika yerlileri tarafından kullanıldığı söylenen Masanobu Fukuoka sayesinde yaygınlaşan yöntemi keşfedeceğiz. Mahallemizde veya sokağımızdaki boş arazileri kelebekler, böcekler, arılar ve kuşlar için vazgeçilmez haline getirebilmek için haydi birlikte tohum topu yapalım.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
3. Gün Etkinlikleri (22 Nisan 2021 Perşembe)
Müziği Keşfediyorum (No: SI-01)
Dr. Öğr. Üyesi Esin TURAN GÜLLAÇ
22 Nisan 2021 Perşembe Saat: 20.30 (45 Dakika) Katılımcı: 3. ve 4. Sınıflar
Müziğin yaşamımızdaki önemini farketmek. Müzik serüveninde neler olduğunu keşfetmek. Müziğin temel öğesi olan ritimleri kullanarak bu gizemli dünyayı deneyimlemek. Müzik nedir? Neden önemlidir? Notalar ilk defa nasıl ortaya çıktı? Müzikte melodi ve ritim nedir? Kendi ritmimi yazıyorum.
Biri ve Birlikteliği Keşfetmek (No: SB-02)
Ar. Gör. Dr. Kudret AYKIRI - Y.L. Öğr. Buket UZAL
22 Nisan 2021 Perşembe Saat: 20.30 (60 Dakika) Katılımcı: 5.-6. ve 7. Sınıflar
Amacımız biri (birey) ve birlikteliği (toplum) temele alarak “ben” ve “biz” olma süreçlerini birlikte keşfetmek. Her çocuk benzersizdir ve keşfetmek için özgür bırakıldığı kadar birey olacaktır ve toplumu inşa edecektir. Süreci her yaş grubu için temel amacımızın odağında bir tutarak yaş gruplarımız özelinde hazırladık. Bizler “Biri ve Birlikteliği” birlikte keşfetmek için çok heyecanlıyız!
-----------------------------------------------------------------------------------------------
4. Gün Etkinlikleri (23 Nisan 2021 Cuma)
Dilimin Ucundaki Keşifler (No: ED-02)
Öğr. Gör. Havva ERGÜR
23 Nisan 2021 Cuma Saat: 14.00 (60 Dakika) Katılımcı: 3. ve 4. sınıflar
Bu etkinliğin amacı, çocukların dilsel becerilerinin gelişmesine yönelik, Türkçemizin zenginliklerini keşfetmeleri ve farkındalık kazanmaları için onları küçük keşif yolculuklarına çıkarmaktır. Tekerleme söyleme çalışmasıyla dilin eğlenceli yanı ortaya çıkarılır, bir yandan da ve seslerin doğru ve hızlı söyleme becerisi kazandırılmaya çalışılır.
Dil oyunlarıyla (adam asmaca ve kelime türetme, bilmece) kelimeleri buldurmayı isterken, onları düşündüren, kelime haznelerini zenginleştiren ve dil becerilerini harekete geçiren birer etkinlik yapılmış olacaktır. Son çalışma yaratıcı yazma uygulaması şiir tamamlamayla da yaratıcılıkları ortaya çıkacak ve bu çalışmayla ilk edebi ürün oluşturma keşfinde bulunmuş olacaklardır.
Kâşiflerin Portreleri Hareket Ediyor (No: SA-01)
Doç. Dr. Feryal BEYKAL ORHUN-Öğr. Nuran ÇAĞDAŞ ÖREN
23 Nisan 2021 Cuma Saat:14.00 (60 Dakika) Katılımcı: 5.-6. ve 7. sınıflar
Çocuklarımıza öncelikle portrenin ne olduğu sanatçıların oto portreleri hakkında bilgi verilecektir. Motion Portre mobil uygulaması ile öğrencilerin çizdikleri portrelere hareket kazandırılacaktır. Böylece çocuklarımız kendi yapmış oldukları portrelerle dijital araçları birleştirerek hem keyif alacaklar hemde yeni dijital öğretim araçlarını kullanmayı öğreneceklerdir.
Kendimi Keşfediyorum (No: FB-03)
Doç. Dr. Fatma TAŞKIN EKİCİ
23 Nisan 2021 Cuma Saat: 15.30 (60 Dakika) Katılımcı: 5.-6. ve 7. Sınıflar
Etkinliğimizin amacı; canlılığın temelinde var olan DNA ve genetik yapıyı keşfettirmek...
Biri ve Birlikteliği Keşfetmek (No: SB-03)
Ar. Gör. Dr. Kudret AYKIRI - Y.L. Öğr. Buket UZAL
23 Nisan 2021 Cuma Saat: 15.30 (60 Dakika) Katılımcı: 1. ve 2. sınıflar
Amacımız biri (birey) ve birlikteliği (toplum) temele alarak “ben” ve “biz” olma süreçlerini birlikte keşfetmek. Her çocuk benzersizdir ve keşfetmek için özgür bırakıldığı kadar birey olacaktır ve toplumu inşa edecektir. Süreci her yaş grubu için temel amacımızın odağında bir tutarak yaş gruplarımız özelinde hazırladık. Bizler “Biri ve Birlikteliği” birlikte keşfetmek için çok heyecanlıyız!
Kâşiflerin Portreleri Hareket Ediyor (No: SA-02)
Doç. Dr. Feryal BEYKAL ORHUN-Öğr. Nuran ÇAĞDAŞ ÖREN
23 Nisan 2021 Cuma Saat:17.00 (60 Dakika) Katılımcı: 3. ve 4. sınıflar
Çocuklarımıza öncelikle portrenin ne olduğu sanatçıların oto portreleri hakkında bilgi verilecektir. Motion Portre mobil uygulaması ile öğrencilerin çizdikleri portrelere hareket kazandırılacaktır. Böylece çocuklarımız kendi yapmış oldukları portrelerle dijital araçları birleştirerek hem keyif alacaklar hemde yeni dijital öğretim araçlarını kullanmayı öğreneceklerdir.
Türk Bayrağı (No: OO-04)
Dr. Öğr. Üye. Esin TURAN GÜLLAÇ-Doç. Dr. Fatma TAŞKIN EKİCİ-Y.L. Öğr. Mukaddes MERPEZ
23 Nisan 2021 Cuma Saat: 17.30 (40 Dakika) Katılımcı: Okul Öncesi Öğrenciler (5 Yaş)
Bu etkinlikte beş yaş grubu çocukların, deneyler yoluyla renkleri keşfetmeleri, bu renkler ile Türk bayrağını renklendirmeleri sağlanacaktır. Etkinlikte fen ve doğa alanının yanı sıra matematik alanıyla da bütünsel, eğlenceli bir keşif süreci planlanmaktadır.
Müziği Keşfediyorum (No: SI-02)
Dr. Öğr. Üyesi Esin TURAN GÜLLAÇ
23 Nisan 2021 Cuma Saat: 20.30 (45 Dakika) Katılımcı: 1. ve 2. Sınıflar
Müziğin yaşamımızdaki önemini farketmek. Müzik serüveninde neler olduğunu keşfetmek. Müziğin temel öğesi olan ritimleri kullanarak bu gizemli dünyayı deneyimlemek. Müzik nedir? Neden önemlidir? Notalar ilk defa nasıl ortaya çıktı? Müzikte melodi ve ritim nedir? Kendi ritmimi yazıyorum.
Tohum Topu Yapıyoruz (No: FB-04)
Ar. Gör. Merve EKER
23 Nisan 2021 Cuma Saat: 20.30 (60 Dakika) Katılımcı: 3. ve 4. sınıflar
Bitkilerin içinde yaşamın saklı olduğu ilk hali; Tohum. Biz de sizlerle bu etkinlikte farklı tohumları bir araya getirip onları yeni yaşam alanlarına kavuşturacağız. Amerika yerlileri tarafından kullanıldığı söylenen Masanobu Fukuoka sayesinde yaygınlaşan yöntemi keşfedeceğiz. Mahallemizde veya sokağımızdaki boş arazileri kelebekler, böcekler, arılar ve kuşlar için vazgeçilmez haline getirebilmek için haydi birlikte tohum topu yapalım.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
5. Gün Etkinlikleri (24 Nisan 2021 Cumartesi)
Oyunla Duygu Keşfi (No: DB-01)
Dr. Öğr. Üyesi Eda DURUK
24 Nisan 2021 Cumartesi Saat: 13.15 (30 Dakika) Katılımcı: 1. Sınıflar (Devlet Okulu Öğrencileri)
Etkinliğin Amacı oyun tabanlı uygulamalarla İngilizce duygu kavramları pekiştirip hatırlamayı kalıcı hale getirmektir. Duygular ile ilgili görseller ile hedef kelimeler pekiştirilecek olup, Grup sayısı kadar A4 Kâğıdı ile bunların yüz mimikleri ile canlandırması yapılacaktır. Etkinlik sonunda “If you are happy” şarkısı söylenip canlandırılacaktır.
Okul Kâşifleri (No: DB-02)
Dr. Öğr. Üyesi Eda DURUK
24 Nisan 2021 Cumartesi Saat: 14.00 (40 Dakika) Katılımcı: 2. Sınıflar (Devlet Okulu Öğrencileri)
Etkinliğin Amacı oyun tabanlı uygulamalarla İngilizce okul eşyalarını ve “is there.. are there…” kalıplarını pekiştirip hatırlamayı kalıcı hale getirmektir. Okul eşyaları ile ilgili görsellerle hedef kelimeler pekiştirilecektir. Sonrasında bu kelimelerin resimlerinden oluşan ve kendilerine önceden iletilmiş a4 kağıtlarını önlerine koyarlar. Eğitmen bir video izleyeceklerini ve izlerken gördükleri nesnelere tik koymaları gerektiğini söyler. Video bitince tik koyulması gereken resimlerin üzerinden geçilir. Sonrasında bu kelimelerden oluşan resim kelime eşleştirme, defne bulmaca, hafıza kartları, gruplama ve son olarak da yılan oyunu oynanır.
Yetenek Avı (No: DB-03)
Sorumlu: Dr. Öğr. Üyesi Eda DURUK
24 Nisan 2021 Cumartesi Saat: 15.00 (40 Dakika) Katılımcı: 3. Sınıflar (Devlet Okulu Öğrencileri)
Etkinliğin Amacı oyun tabanlı uygulamalarla İngilizce eylemleri ve yetenek kalıbı olarak “can you…” kullanımını pekiştirip hatırlamayı kalıcı hale getirmektir. Eylemlerle ile ilgili görseller ile hedef kelimeler pekiştirilir. Eğitmen yetenek kalıbı olan “can” ile bu eylemleri kullanarak kendi yeteneklerinden bahseder. Sonra da öğrencilere yeteneklerini sorar. Sonrasında öğrenciler bu kelimelerin resimlerinden oluşan ve kendilerine önceden iletilmiş a4 kağıtlarını önlerine koyarlar. Eğitmen bir video izleyeceklerini ve izlerken karakterleri yetenekleriyle eşleştirmeleri gerektiklerini söyler. Video bitince resimlerin üzerinden geçilir. Sonrasında bu kelimelerden oluşan resim kelime eşleştirme, defne bulmaca, hafıza kartları, gruplama ve son olarak da yılan oyunu oynanır.
Meslek Keşfi (No: DB-04)
Sorumlu: Dr. Öğr. Üyesi Eda DURUK
24 Nisan 2021 Cumartesi Saat: 16.00 (40 Dakika) Katılımcı: 4. Sınıflar (Devlet Okulu Öğrencileri)
Etkinliğin amacı oyun tabanlı uygulamalarla İngilizce meslekleri ve gelecekle ilgili dilek kalıbı olarak “I want to be…” kullanımını pekiştirip hatırlamayı kalıcı hale getirmektir. Eğitmen öğreteceği hedef mesleklerle ile ilgili görselleri sunar ve tek tek tekrar ederek sınıfa bu kelimeleri tanıtır. Gelecekle ilgili dilek kalıbı olarak “I want to be…” ile bu meslekleri kullanarak kendi hayallerinden bahseder. Sonra da öğrencilere “What do you want to be?” kalıbı ile gelecekle ilgili dileklerini sorar. Sonrasında öğrenciler bu kelimelerin resimlerinden oluşan ve kendilerine önceden iletilmiş a4 kağıtlarını önlerine koyarlar. Eğitmen bir video izleyeceklerini ve izlerken karakterleri yapmak istedikleri mesleklerle eşleştirmeleri gerektiklerini söyler. Video bitince resimlerin üzerinden geçilir. Sonrasında bu kelimelerden oluşan resim kelime eşleştirme, defne bulmaca, hafıza kartları, gruplama ve son olarak da yılan oyunu oynanır.
ETKİNLİKLERE BAŞVURU İÇİN TIKLAYINIZ
RESİM VE ŞİİR SERGİSİ HAKKINDA DETAYLI BİLGİ İÇİN TIKLAYINIZ