İşlem Türü
|
Tarih Aralıkları
|
e-Devlet üzerinden kayıt tarihleri
|
11-13 Kasım 2024
|
e-Devlet üzerinden yapılacak olan kayıt adresi
|
https://www.turkiye.gov.tr/yok-universite-ekayit
|
Manuel Kayıt Tarihleri
|
11-15 Kasım 2024
|
Sistem üzerinden ders kayıt işlem tarihleri
|
25-29 Kasım 2024
|
Manuel kayıt yeri
|
Rektörlük Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
|
E-kayıt yaptıramayan ve manuel kayıt yaptıracak öğrenciler Pamukkale Üniversitesi Rektörlüğü Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına istenen belgeler ile şahsen/kanuni temsilcisi (vasi/noter vasıtasıyla vekil tayin edilen kişi aracılığı ile başvurarak kesin kayıtlarını yaptırabileceklerdir. Belirlenen kayıt tarihlerinde başvurmayan öğrencilerin kayıtları yapılmayacaktır.
Öğrenci adaylarımızın öncelikle e-Devlet (Elektronik Kayıt İşlemleri) üzerinden kayıt yaptırmaları önem arz etmektedir.
Elektronik Kayıt İşlemleri: Yerleşen adaylar e-Devlet şifreleri ile https://www.turkiye.gov.tr/yok-universite-ekayit adresine giriş yaparak Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı alanından kayıt işlemlerini yapabileceklerdir. Kayıt işlemini sonuçlandırmayan öğrencinin e-kayıt işlemi geçerli sayılmaz. Kayıt işlemi tamamlandıktan sonra, Elektronik Kayıt Belgesi ve Öğrenci Belgesi e-Devlet sisteminden alınabilmektedir. e-Devlet sistemi üzerinden e-kayıt yaptıran öğrencilerden kayıt belgeleri alınmayacağından belge teslimi için Üniversitemize gelmelerine gerek yoktur.
Kayıt yaptıran tüm öğrencilerin; 11-15 Kasım 2024 tarihleri arasında Aday Öğrenci Bilgi Formunu (Aday Öğrenci Bilgi Formu bağlantı adresi için tıklayınız) doldurmaları zorunludur. Zorunlu-isteğe bağlı hazırlık okumak isteyen öğrencilerin Aday Öğrenci Bilgi Formunda eğitim dilini seçmeleri gerekmektedir. Aday Öğrenci Bilgi Formu doldurulmadan ders kaydı yapılamaz. Kılavuzlarda yer alan yükseköğretim programlarında aynı anda örgün iki önlisans veya iki lisans programına kayıt yaptırılamayacağına ve eğitime devam edilemeyeceğine ilişkin Yükseköğretim Genel Kurul Kararı uyarınca; durumları bu açıklamaya uyan, 2024-DGS Ek Yerleştirme sonucuna göre Üniversitemiz lisans programlarına kayıt hakkı kazanan adaylar halen kayıtlı oldukları yükseköğretim kurumundan (lisans programı) ilişiklerini kesmedikleri takdirde Üniversitemizdeki yerleştirildikleri programa kayıt yaptıramazlar.
KAYIT İÇİN GEREKLİ BELGELER
- 2024-DGS Ek Yerleştirme Sonuç Belgesi (İnternet Çıktısı)
- Aşağıda belirtilen belgelerden herhangi biri;
*e-Devlet üzerinden alınan Lise Mezuniyet Belgesinin çıktısı
*Mezun olunan liseden alınan Lise Diplomasının aslı
*Geçici Mezuniyet Belgesinin aslı
*Onaylı Lise Diplomasının aslı
*Lise Diplomasını kaybeden öğrenciler için zayi belgesinin aslı
*Mezun oldukları liseden aldıkları yeni tarihli Mezuniyet Belgesinin aslı.
(Belgenin kayıt sırasında aslı görülerek onaylanan fotokopisi alınacaktır.)
- Mezun olduğu okulun Ön Lisans Diplomasının aslı ve fotokopisi ya da yeni tarihli Geçici Mezuniyet Belgesinin aslı ve fotokopisi. (Belgenin kayıt sırasında aslı görülerek onaylanan fotokopisi alınacaktır.)
e-Devlet’ten alınan Ön Lisans Mezuniyet Belgesi de Ön Lisans Diploması yerine geçmektedir.Geçici Mezuniyet Belgesi ile kaydı yapılan öğrencilerin daha sonra okullarından aldıkları Ön Lisans Diplomasının aslı görülüp fotokopisi alınacak, aslı kendisine iade edilecektir.
- Aslı görülmek koşuluyla T.C. Kimlik Kartı fotokopisi (önlü/arkalı),
- 1 adet 4.5 cm x 6 cm boyutunda fotoğraf, (Fotoğrafların arkasına T.C. Kimlik Numarası, Öğrenci Numarası, Adı ve Soyadı yazılacaktır.)
- 2002 ve daha önce doğmuş erkek öğrenciler için askerlik şubelerinden veya e-Devlet’ten alınacak “bir fakülte veya yüksekokula kaydolmasında askerlikçe bir sakınca olmadığına” dair belge;
*Askerliğini tamamlamış olan öğrenciler için terhis belgesinin aslı görülerek fotokopisi alınacaktır.
*Askerlikten muaf olan öğrenciler için muafiyet belgesinin aslı görülerek fotokopisi alınacaktır.
- Bir yükseköğretim programına kayıtlı iken, ikinci bir yükseköğretim programına (Çift ana dal programları hariç olmak üzere) kayıt yaptırılması halinde ikinci yükseköğretim programına ait öğrenci katkı payları öğrencilerin kendileri tarafından karşılanır. Bu durumdaki birinci öğretim öğrencilerinin Halk Bankasında üzerinde tanımlı harç bulunmaması halinde Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı bünyesindeki Harç Birimine müracaat etmesi gerekmektedir.Katkı Payı/Öğrenim Ücreti tutarları Halk Bankasının Türkiye genelindeki tüm şubelerinden, internet bankacılığı ve ATM’lerinden PAÜ Öğrenci Numarası ile yatırılabilir.
- Aday Öğrenci Bilgi Formu
Aday Öğrenci Bilgi Formu için tıklayınız.
* Aday Öğrenci Bilgi Formunu doldurmak, kayıt yaptırmak anlamına gelmemektedir.
Hazırlık Sınıfı olan programlar için tıklayınız.
Katkı Payı Öğrenim Ücretleri için tıklayınız.
ÖNEMLİ BİLGİLER:
- 2024-DGS Ek Yerleştirme için belirlenen kayıt tarihleri arasında yükseköğretim kurumlarından mezun olamadığı için kazandığı programa kayıt yaptıramayan ancak kayıt tarihinden sonra stajını tamamlama, bütünleme sınavı, tek ders sınavı vb. başararak mezuniyet hakkı elde eden ön lisans öğrencilerinin bu durumlarını belgelemeleri kaydıyla 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı başlangıcına kadar, 2024- DGS Ek Yerleştirme ile kayıt hakkı kazandıkları lisans programlarına geçici kayıt yaptırabileceklerdir.
- e-Devlet üzerinden kaydı yaptırmış, ancak ön lisans programından 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı başlangıcına kadar mezun olamayan öğrencilerin kayıtları silinecektir.
2024-DGS Ek Yerleştirme ile Üniversitemiz Programlarına Kayıt Yaptırıp Eşdeğerlik, Muafiyet ve İntibak başvurusu yapacak Öğrenciler için Duyuru
Başvurunun sisteme giriş tarihi: 18-20 Kasım 2024
Başvurular “Öğrenci Bilgi Sistemi” üzerinden yapılacaktır.
Muafiyet Modülü online başvuru kılavuzu için tıklayınız.
PAÜ Eşdeğerlik, Muafiyet ve İntibak Yönergesi için tıklayınız…
Eşdeğerlik, Muafiyet ve İntibak Yaptıracak Öğrenciler İçin Not:
Öğrenci daha önce eğitim gördüğü yükseköğretim kurumundan alıp başarılı olduğu dersler için eşdeğerlik,
muafiyet ve intibak başvurusunu sistem üzerinden 18-20 Kasım 2024 tarihleri mesai saatleri içerisinde
yapabilecektir. Başvuruda sisteme yüklenen belgelerin asıllarının ilgili akademik birime başvuru tarihleri
içinde teslim edilmesi zorunludur.
e-Devlet / Manuel Kayıt yaptıran öğrencilerin:
25-29 Kasım 2024 tarihleri arasında sistem üzerinden ders kayıt işlemlerini yapmaları gerekmektedir. (https://pusula.pau.edu.tr adresine kullanıcı adı ve şifreniz ile giriş yaptıktan sonra ders kayıtlarınızı yapabilirsiniz.)