2014-2015 Eğitim Öğretim Bahar Yarıyılı Kayıt Yenileme ve Ders Kayıt Duyurusu

Güncellenme Tarihi: 13 Şubat 2015, 3:14

PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

2014 – 2015 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BAHAR YARIYILI

KAYIT YENİLEME VE DERS KAYIT İŞLEMLERİ DUYURUSU

 

Yükseköğretim kurumlarını program sürelerinde bitiremeyen öğrencilerden ders kredilerine göre alınacak ücret alımı Yükseköğretim Kurulu tarafından Şubat ayı sonuna kadar ertelenmiştir.

 

2014–2015 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar  Yarıyılı Kayıt Yenileme (Ders Kayıt) İşlemleri; 10 - 13 Şubat 2015 tarihleri arasında, İnternet üzerinden aşağıdaki adımlar ve açıklamalara göre öğrenciler tarafından yapılacaktır; 

Öğrencilerin 2014-2015 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar yarıyılında ödeyecekleri katkı payı veya öğrenim ücretleri  EK-1’ de verilmiştir Programın öğrenim süresi (ÖSYS Kılavuzunda belirtilen öğrenim süresi) sonunda mezun olamayan öğrencilerden alınacak ücret alımı Yükseköğretim Kurulu tarafından şubat ayı sonuna kadar ertelenmiştir. Herhangi bir değişiklik durumunda oluşacak farklar daha sonra mahsup edilecektir.

 

1- İkinci öğretim öğrencilerinin ve normal öğrenim süresini aşan birinci öğretim öğrencilerinin; Katkı Payı/Öğrenim Giderinin 2. Taksitini 10-13 Şubat 2015 tarihleri arasında  Türkiye Halk Bankası'nın Türkiye genelindeki herhangi bir şubesinden, ATM veya İnternet Bankacılığından PAÜ Öğrenci Numarası ile Pamukkale Üniversitesi öğrenci tahsilat hesabına yatırması gerekmektedir. (Bankadan alınacak makbuzun öğrenci tarafından saklanmasında yarar vardır.)

ATM den  ( Diğer İşlemler > Kurum-Ödemeleri > Harç > Plaka Kodu (20) > Pamukkale Üniversitesi > Öğrenci Numarası) adımlarını takip ederek gerçekleştirilir.

Katkı Payı/Öğrenim Giderinin yanlış yatırılmasından kaynaklanan durumdan öğrenci sorumludur

 

2- Şifresini ve kullanıcı adını unutan öğrenciler, Pusula Bilgi Sistemi giriş sayfasında bulunan “Şifremi Unuttum” sekmesinde yer alan açıklamalara göre şifrelerini sıfırlayabilirler. Yeni şifreler cep telefonlarına SMS olarak gönderileceği için telefon numaralarının güncel olması gerekmektedir. Telefon numaralarını güncellemek için 0 258 296 12 12 den Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Çağrı Merkezi ile iletişime geçilebilir.

 

3- Öğrenci şifresi ile, İnternet bağlantısı olan herhangi bir bilgisayardan (Internet Explorer, Mozilla Firefox Tarayıcıların kullanılması önerilir); 10-13 Şubat 2015 tarihleri arasında, http://pusula.pau.edu.tr adresine girilerek, PAÜ. Kullanıcı Adı ve Şifresi ile ders kayıt işlemleri yapılacaktır.

 

4- Ders kaydı ve kredi sınırları ile diğer hükümler için, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasında yer alan güncel yönetmelik ve yönergelerin, özellikle Yönetmeliğin 7’nci, 18’nci ve 19’uncu maddelerinin ders kaydından önce okunması gerekmektedir.

 

5- Danışman, öğrencinin akademik hedeflerini ve geçmiş başarılarını dikkate alarak, öğrencinin ders seçiminde kendisine önerilerde bulunur. Öğrenci kayıt yenileme işlemlerini yapmakla yükümlüdür ve tüm kayıt yenileme işlemlerinden sorumludur.

 

6- Ders kayıt işlemleri sistem üzerinden, danışman tarafından kontrol edilir. Eksik ve hatalar öğrenciye sistem üzerinden bildirilir, öğrenci kayıt süresi içerisinde gerekli düzeltmeleri yapmak zorundadır. Danışmanın, rehberlik hizmeti dışında sorumluluğu yoktur.

 

7- Ders kayıt işlemlerini yapmayan veya tamamlamayan öğrencinin ilgili yarıyıllarda kaydını yenilemediği kabul edilir, derslere devam etmesi ve sınavlara girmesi durumunda devamları ve sınavları geçersiz sayılır. Onay verilmeyen derslere kayıt işlemi yapılmamış sayılır.

 

8- Yapılan ders seçimi işlemlerinin sistemde görülüp görülmediği, Pusula Bilgi Sisteminden “Ders Kayıt/Ekle-Sil” veya “Başarı Notu Görüntüleme” menüleri kullanılarak kontrol edilebilir.

 

9- 10-13 Şubat 2015 tarihleri arasında kayıt yenileme işlemlerini mazereti nedeniyle yapamayan öğrenciler, Üniversitemiz Önlisans, Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin ilgili maddelerinde belirtilen mazeretlerini belirtir belgelerini ilgili fakülte/yüksekokula dilekçe ekinde 16 Şubat 2015 tarihine kadar vermek zorundadırlar. Talebini ve mazerete ilişkin belgelerini bu tarihe kadar vermeyen veya Yönetmelik hükmü gereğince, 2 (iki) seferden fazla mazeretli kayıt talebinde bulunan öğrencilerin kayıt yenileme başvuruları kabul edilmez.

 

Mazereti kabul edilen öğrenciler, 20 Şubat 2015 tarihine kadar katkı payı veya öğrenim ücretlerini ilgili bankaya tam olarak yatırdıktan sonra ders seçip onay vermeleri halinde mazeretli ders kaydı yapılmış olur. Aksi halde mazeretli kayıt yenileme işlemi yapılmaz.

 

10- Ders kayıt döneminde derslere kayıt olan ancak, ekle-sil-onayla tarihlerinde (16-20 Şubat 2015) dersler üzerinde hiç bir işlem yapmayan öğrenci, ders kayıt döneminde kayıt olduğu derslerin doğruluğunu kabul etmiş olur.

 

11- Ekle-sil-onayla işlemlerinden sonra, ders kaydı kesinleşmiş sayılır ve değiştirilemez. Anlaşmazlık hallerinde sistemdeki kayıtlar geçerlidir.

 

12- Öğrenci tarafından onaylanmış derslerin listesi sistem tarafından elektronik ortamda doküman olarak öğrenciye ve danışmana gönderilir.

 

13- 20 Şubat 2015 tarihinden sonra ders değişiklik, ders kayıt talepleri dikkate alınmaz.

 

14- Zorunlu veya isteğe bağlı olarak Yabancı Dil Hazırlık sınıfına devam eden öğrenciler;  10-13 Şubat 2015  tarihleri arasında katkı payı/öğrenim giderini yatırdıktan sonra  herhangi bir işlem yapmayacaklardır.

 

15- Güncel mevzuatlara, akademik takvime ve 2014-2015 Bahar Yarıyılı  katkı payı veya öğrenim ücretlerine aşağıdaki linklerden ulaşılabilir.

 

a)-Güncel mevzuatlara ulaşmak için buraya tıklayınız…!

b)-Akademik takvimlere ulaşmak için buraya tıklayınız…!

c)-2014-2015 Bahar yarıyılı katkı payı veya öğrenim ücretleri için buraya tıklayınız…!

d)-Yasal Dayanaklar için buraya tıklayınız... !

 

Öğrenci işleri Daire Başkanlığı