PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
2013 – 2014 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BAHAR YARIYILI
KAYIT YENİLEME VE DERS KAYIT İŞLEMLERİ DUYURUSU
2013–2014 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Kayıt Yenileme (Ders Kayıt) İşlemleri; 03-07 Şubat 2014 tarihleri arasında, İnternet üzerinden aşağıdaki adımlar ve açıklamalara göre öğrenciler tarafından yapılacaktır:
1- İkinci öğretim öğrencilerinin ve normal öğrenim süresini aşan birinci öğretim öğrencilerinin; Katkı Payı/Öğrenim Giderinin 2. Taksitini aşağıda belirtilen tarihlerde herhangi bir HALK BANKASI şubesinde, (31 Ocak – 07 Şubat 2014 tarihleri arasında) Üniversitemizin adını ve öğrenci numarasını ilgili banka memuruna söyleyerek yatırmaları ya da Halk Bankası bankamatiklerinden, Diğer İşlemler > Kurum-Ödemeleri > Harç > Plaka Kodu (20) > Pamukkale Üniversitesi > Öğrenci Numarası) adımlarını takip ederek gerçekleştirmeleri gerekmektedir. Harçlar ayrıca Halk Bankası İnternet Bankacılığı ile yatırılabilecektir. Katkı Payı/Öğrenim Giderinin yanlış yatırılmasından kaynaklanan durumdan öğrenci sorumludur.
2- Şifresini ve kullanıcı adını unutan öğrenciler, ilgili Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu öğrenci işlerinden şifre sıfırlama işlemini yaptırabilirler Bu işlem için aşağıdaki adımları takip etmeleri gerekmektedir.
3- Bu işlemden sonra, İnternet bağlantısı olan herhangi bir bilgisayardan; 03-07 Şubat 2014 tarihleri arasında, http://pusula.pau.edu.tr adresine girilerek, PAÜ. Kullanıcı Adı ve Şifresi ile ders kayıt işlemleri yapılacaktır.
4- Ders kaydı ve kredi sınırları ile diğer hükümler için, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasında yer alan güncel yönetmelik ve yönergelerin, özellikle Yönetmeliğin 7, 18 ve 19’uncu maddelerinin ders kaydından önce okunması yararlı olacaktır.
5- Öğrencilerin ders kayıt döneminde seçtiği dersler danışman tarafından sistem üzerinden kontrol edilerek onaylanacaktır. (Hazırlık sınıfı/birinci sınıf öğrencilerinin ilk yılındaki ders kayıt işlemlerinde danışman onayı aranmaz). Danışman tarafından onaylanmayan kayıt işlemleri geçersizdir. Danışman, öğrencinin ders kayıtlarını değiştiremez, ekleme/silme işlemi yapamaz. Danışman, öğrencinin başarı durumunu ve bu Yönetmelik hükümlerini dikkate alarak öğrenci tarafından seçilen yanlış dersleri onaylamayabilir. Danışman ders kaydını onaylamadığı durumlarda, gerekçesini öğrenciye ve ilgili bölüm başkanına bildirir. Bu durumda danışmanın verdiği bilgiye göre, ekle-sil-onayla günlerinde öğrenci tarafından (17-19 Şubat 2014 tarihleri arasında) hatalı ve eksik dersler için son kez düzeltme işlemleri sistem üzerinden yapılır, ekle-sil-onayla işlemi öğrenci ve danışman tarafından sistem üzerinden onaylanır ve yarıyıla ait ders kayıt süreci tamamlanmış olur.
Ders kaydını ve ekle-sil-onayla işlemlerini tamamlamamış öğrenciler, o yarıyılda ders kaydını yaptırmamış sayılırlar, derslere devam edemezler ve öğrencilik haklarından yararlanamazlar. Ders kayıt işleminin sistem üzerinden yapılmasının son aşaması olan “onay” işleminin yapılmasının unutulmamasına özellikle dikkat edilmelidir. Onay verilmeyen derslere kayıt işlemi yapılmamış sayılır. Yapılan ders seçimi işlemlerinin sistemde görülüp görülmediği ve danışman tarafından onaylanıp onaylanmadığı, Pusula bilgi sisteminden “ders kayıt” “ekle-sil” veya “not görüntüleme” menüleri kullanılarak kontrol edilebilir.
6- 03– 07 Şubat 2014 tarihleri arasında kayıt yenileme işlemlerini mazereti nedeniyle yapamayan öğrenciler, Üniversitemiz Önlisans, Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin ilgili maddelerinde belirtilen mazeretlerini belirtir belgelerini ilgili fakülte/yüksekokula dilekçe ekinde 11 Şubat 2014 tarihine kadar vermek zorundadırlar. Mazerete ilişkin belgelerini zamanında vermeyen veya Yönetmelik hükmü gereğince, 2 (iki) seferden fazla mazeretli kayıt talebinde bulunan öğrencilerin kayıt yenileme talepleri kabul edilmez.
7- Ders kayıt döneminde derslere kayıt olan ancak, ekle-sil-onayla döneminde (17-19 Şubat 2014) dersler üzerinde hiç bir işlem yapmayan öğrenci, ders kayıt döneminde kayıt olduğu derslerin doğruluğunu kabul etmiş sayılır.
8- Ekle-sil-onayla işlemlerinden sonra, ders kaydı kesinleşmiş olur ve değiştirilemez. Anlaşmazlık hallerinde sistemdeki kayıtlar geçerlidir.
9- Öğrenci tarafından onaylanmış derslerin listesi sistem tarafından elektronik ortamda doküman olarak öğrenciye, danışmana ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına gönderilir.
10- 20 Şubat 2014 tarihinden itibaren ders değişiklik, ders kayıt talepleri dikkate alınmaz, başvurular olumsuz değerlendirilir.
11- Zorunlu veya isteğe bağlı olarak Yabancı Dil Hazırlık sınıfına devam eden öğrenciler; 03-07 Şubat 2014 tarihleri arasında katkı payı/öğrenim giderini yatırdıktan sonra Pusula Bilgi Sistemi/Hazırlık Bilgi Sistemi/Ders Kayıt sayfasından “Onay” butonuna basarak ders kayıt işlemlerini yapacaklardır.
12- Yönetmelik hükmü gereğince genel not ortalamaları dikkate alınarak Bahar Yarıyılı ders alma kredileri ve ders alma sıralaması aşağıdaki gibi uygulanacaktır;
a)- Genel akademik ortalaması 2.00’den az olan öğrenciler; bir yarıyılda en fazla 30 Kredi (AKTS),
b)- Genel akademik ortalaması 2.00-2.49 arası olan öğrenciler 36 Kredi,
c)- Genel akademik ortalaması 2.50 ve üzerinde olan öğrenciler 42 Kredi,
olmak üzere öncelikle başarısız olunan derslere, koşullu geçilen derslere ve daha önceki yarıyıllardan kalan derslere, önceki yarıyıllardan alınması gereken başarısız ders yoksa sırasıyla bulunduğu yarıyılın üst yarıyılına ait derslerden alıp da başarısız olduğu derslere, bulunduğu yarıyılın üst yarıyıllarına ait daha önce almadığı yeni derse/derslere kayıt olunacaktır.
Öğrenci işleri Daire Başkanlığı