Pamukkale Üniversitesi 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Yaz Dönemi İşleyiş Duyurusu

Güncellenme Tarihi: 16 Haziran 2025

PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

2024-2025 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI YAZ OKULU İŞLEYİŞ DUYURUSU

  • Üniversitemiz 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Yaz Okulu ile ilgili tüm işlemler “Pamukkale Üniversitesi Yaz Okulu Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği” çerçevesinde yürütülecektir.
  • Üniversitemiz Yaz Okulu Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği gereğince; 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Yaz Okulunda bir öğrenci haftada toplam 30 saati geçmemek koşuluyla en fazla 4 derse kayıt yaptırabilecektir (30 saat hesaplama: Alınan dersin haftalık ders saati x 3 olarak hesaplanır).
  • Yaz okulunda ders almak isteyen öğrenciler aşağıdaki adımları takip etmelidir. Tüm öğrenciler; https://pusula.pau.edu.tr bağlantı adresi üzerinden;
  • “Öğrenci Bilgi Sistemi>Öğrenci İşlemleri>Yaz Okulu Ders Kayıt/Ekle-Sil” sayfasından ders kayıt işlemlerini gerçekleştireceklerdir.
  • Başvuru sisteminde Android ve İos İşletim Sistemine sahip cihazlar bazı sorunlara yol açabileceğinden başvuruların Windows İşletim Sistemi olan bilgisayardan yapılması gerekmektedir.

 

PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN YAZ OKULUNDA DERS ALMADA İZLEMESİ GEREKEN ADIMLAR

  • Öğrenciler 07-08 Temmuz 2025 tarihleri arasında Pusula Bilgi Sistemi üzerinden derslerini seçip, ders kayıtlarını yapacaklardır. Kayıt işlemleri, 08 Temmuz 2025 tarihinde saat: 23.59’da tamamlanacaktır.
  • Ders kaydından sonra ekranda çıkacak olan derslere ait toplam ücret tutarı 07-08 Temmuz 2025 tarihleri arasında Halk Bankası’na öğrenci numarası kullanılarak yatırılacaktır. Öğrenciler ders ücretini yatırdıktan sonra tekrar sisteme girerek ders kaydını onaylayacaktır. Ders kaydını onaylamayan öğrencinin kayıt işlemi gerçekleşmeyecektir.
  • 07-08 Temmuz 2025 tarihlerinde ders kaydı yapmış olan öğrenciler, 10-11 Temmuz 2025 tarihlerindeki Ekle-Sil-Onayla günlerinde açılma yeterliliğini sağlamadığı için sistemden silinen derslerin yerine almak istedikleri diğer ders/derslere kayıt yapabileceklerdir.  
  • Ders açılma yeterliliğine ulaşamamış olan derslerin kapanması durumunda öğrenci, Ekle-Sil-Onayla haftasında, arada oluşan ücret farkını da bankaya ödemesi şartıyla, açılma yeterliliğine sahip başka  ders/derslere kayıt yaptırabilir. Ders değişikliğinden kaynaklanan ücret farkına ait sorumluluk öğrenciye aittir. Açılmış olan derslere ilk defa kayıt yapacak öğrenciler de 10-11 Temmuz 2025 tarihleri arasında ders seçimi yapabilirler.

PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİNDEN YAZ OKULUNDA DERS ALMAK İSTEYEN DİĞER ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İZLEMESİ GEREKEN ADIMLAR

  • https://obis.pau.edu.tr/ogrenci/yazogrencikayit.aspx bağlantı adresinden öğrenci kaydı yapılarak PAÜ öğrenci numarası alınır. Kullanıcı adı ve şifre kayıt esnasında sisteme kaydedilen cep telefonuna SMS olarak gönderilir.
  • Alınan kullanıcı adı ve şifre ile https://pusula.pau.edu.tr  internet adresi üzerinden Öğrenci Bilgi Sistemi> Öğrenci İşlemleri> Yaz Okulu Ders Kayıt/Ekle-Sil sayfasından ders kayıt işlemi gerçekleştirilir.
  • Öğrenci numarası alma ve yaz okulu ders kayıt işlemleri yukarıda belirtilen yaz okulu ders kayıt ve Ekle-Sil-Onayla tarihlerinde yapılabilecektir.
  • Ders içeriklerine https://ebs.pau.edu.tr/BilgiGoster/DereceProgram.aspx?lng=1 bağlantı adresinden ulaşılabilir.

 

 

DERS ÜCRETLERİNİN YATIRILMASI

  • Yaz Okulu ders ücreti, Halk Bankasının Türkiye genelindeki herhangi bir şubesinden, ATM veya İnternet Bankacılığından sadece PAÜ Öğrenci Numarası kullanılarak ödenecektir.
  • Sistem üzerinden ders kaydının yapılmasından sonra yatırılması gereken tutar bankada da görülecektir.
  • Ders ücretini yatırdıktan sonra öğrencinin sistemden ders kaydını onaylaması gerekmektedir.
  • Ders kaydını onaylamayan öğrencinin kayıt işlemi gerçekleşmeyecektir.
  • Öğrencilerin ödeyeceği ücretlere ait tablo, EK 1’de yer almaktadır.
  • Bankadan alınacak makbuzun öğrenci tarafından saklanmasında yarar vardır.

ÜCRET İADE İŞLEMLERİ

  • Ders kaydı yapıldığı halde açılmayan veya ders değişikliği nedeniyle oluşan farka ilişkin Yaz Okulu ücretleri, öğrencinin Pusula Bilgi Sistemine kaydetmiş olduğu kendisine ait banka IBAN numarası bilgilerine göre iade edilecektir (20 TL ve altına iade işlemi yapılamamaktadır).
  • Ekle-Sil-Onayla işleminden sonra kayıt olunan ders değiştirilemeyeceğinden, dersi almaktan vazgeçme,  dersin normal döneminde başarılmış olması veya yanlışlıkla ders alınmış olması dahil vb. durumlarda ücret iadesi kesinlikle yapılmayacaktır.
  • Kendi dersi yerine başka bir ders alan öğrencinin akademik biriminden eşdeğerlik onayı almadan derse ücret yatırmaması gerekir. Eşdeğerlik kararı yoksa alınacak ders geçersiz sayılır. Hatalı veya mükerrer alınan derslere ait sorumluluk öğrenciye aittir.
  • Yaz Okulunda ücretlendirmede dersin kredisi (AKTS) esas alınmamakta olup, haftalık ders saatine göre hesaplama yapılmaktadır.
  • Alınmak istenen dersin eşdeğer ve doğru alınmış bir ders olup olmadığının kayıtlı olunan fakülte/yüksekokul/meslek yüksekokulundan teyit edilmesinden ve ders alma kurallarına bağlı ders seçilmesinden öğrenci sorumludur. Öğrenci kataloğunda yer alan dersler dışında, farklı ders alan veya eşdeğerliği bulunmayan dersi/dersleri alan öğrencilerin aldıkları bu dersler, öğrenci not durum çizelgesinde görünür, ancak akademik ortalamaya katkısı olmaz.

2024-2025 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI YAZ OKULUNDA DİĞER YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDAN DERS ALACAK ÜNİVERSİTEMİZ ÖĞRENCİLERİ İÇİN YAZ OKULU İŞLEYİŞİ

  • 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Yaz Okulunda başka bir yükseköğretim kurumundan ders alacak öğrencilerin kayıtlı oldukları akademik birimlerinden ders eşdeğerlik işlemlerini yapmaları gerekmektedir. Eşdeğerlik işlemlerini yapmadan başka bir yükseköğretim kurumundan ders/dersler alan öğrencilerin almış oldukları ders/dersler ve not/notlar kesinlikle geçerli sayılmayacaktır.
  • Üniversitemiz Senatosu’nun 20.04.2018 tarih ve 07/5 sayılı kararı gereği Üniversitemiz öğrencileri, yaz okulunda akademik birimlerinde açılmayan dersleri taban puanı şartı aranmaksızın ADIM Üniversiteleri içinde yer alan  Adnan Menderes Üniversitesi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Dumlupınar Üniversitesi, Manisa Celal Bayar Üniversitesi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi ve Süleyman Demirel Üniversitesi’nden veya Üniversitemiz programlarının ilgili yılda taban puanına eşit veya daha yüksek bir programın verildiği diğer üniversitelerden ders alabileceklerdir.

BAŞVURU ŞEKLİ

  • Yaz okulunda başka bir yükseköğretim kurumundan ders alacak öğrenciler, kayıtlı bulundukları akademik birimin ilgili program/anabilim dalı sekreterliğine dilekçe ile şahsen başvuracaklardır. Öğrencinin yaz okulunda başka bir yükseköğretim kurumundan bir dersi alarak kendi kataloğundaki bir derse eşdeğer saydırabilmesi için bu ders ile ilgili Üniversitemizdeki yaz okulu ders başlangıcından önce kayıtlı bulundukları akademik birimin yönetim kurulunca eşdeğerlik kararı aldırması gerekir.
  • Öğrencilerin dilekçesinde almak istediği ders/derslerin kendi akademik birimindeki açık adı ve AKTS’ni ile dersi alacağı yükseköğretim kurumundaki açık adını ve AKTS’ni yazmaları, almak istedikleri dersin onaylı içeriğini (onaysız olanların web sayfasından çıktı almaları ve sayfa üzerinde ilgili akademik birimin web adresinin yazılı olması gerekmektedir) dersi alacak oldukları yükseköğretim kurumundan temin ederek dilekçeye ek olarak koymaları gerekir.

 

YAZ OKULUNDA ÜNİVERSİTEMİZ ÖĞRENCİSİ OLUP ÜNİVERSİTEMİZ BÜNYESİNDEKİ AKADEMİK BİRİMLERDEN DERS ALIP EŞDEĞERLİK KARARI ALDIRACAK ÖĞRENCİLER İÇİN YAZ OKULU İŞLEYİŞİ

  • Üniversitemiz öğrencisinin yaz okulunda Üniversitemiz bünyesindeki akademik birimlerden bir dersi alarak kendi kataloğundaki bir derse eşdeğer saydırabilmesi için bu ders ile ilgili ders kaydından önce kayıtlı bulunduğu akademik birimin yönetim kurulunca eşdeğerlik kararı alınması gerekir.
  • Üniversitemizde özel öğrenci, yabancı uyruklu öğrenci ve yabancı dille eğitim yapan programlarda kayıtlı öğrenciler ders aldıkları fakülte/yüksekokul/meslek yüksekokulunun ders saati ücretini öderler.